Lucide domen: Wat is lucide dromen en hoe kun je het leren?

Lucide dromen: Wat is lucide dromen en hoe kun je het leren?

Lucide dromen: Wat is lucide dromen en hoe kun je het leren?

Stel je een wereld voor waarin je je grootste angst overwint, reist naar elk dorp, straat, stad op onze planeet … of waar dan ook in het universum, en hier opwindende, ongelooflijke avonturen en verhalen beleeft. Misschien wel de meeste sexy man of vrouw op aarde verleidt. Dat kan allemaal als je kunt lucide dromen.

Alles wat jij wenst of verlangt is mogelijk in je lucide droom.

In dit blog vertellen we je alle ins en outs van deze fantastische, maar toegankelijke wereld  en je alles leren over hoe je een lucide droom krijgt en wat je dan doet.

Je leert alles over de voordelen van je lucide dromen controleren. We beantwoorden de meest gestelde vragen over lucide dromen. We bespreken tips en technieken die je vandaag kunt toepassen om lucide te worden.

Je gaat alles ontdekken wat je moet weten om met lucide dromen te beginnen. Ontwaak want je staat op het punt een nieuw avontuur te beginnen waarbij het vliegen naar de zon een koud kunstje wordt en beste maatjes worden met de sterren uit  je favoriete film een eitje.

In de wereld van lucide dromen worden de natuurwetten op zijn kop gezet en zijn er geen grenzen aan jouw diepste en meest woeste verlangens Je zult het onvoorstelbare ontdekken en het onmogelijke overwinnen maar voordat dit zo ver is, laten we eerst praten over wat lucide dromen precies is.

1- Wat is lucide dromen?

De definitie van lucide dromen is eigenlijk vrij eenvoudig:

“Lucide dromen zijn betekent je bewust zijn tijdens een droom dat je droomt.”

Zie het zo: Ben je nu wakker? Weet je dat je wakker bent? Als dat zo is, dan ben je niet lucide. Als je jezelf die vragen in je droom stelt, en je bewustzijn waarneemt dat je niet wakker bent, dan zit je in een lucide droom.

Dat klinkt eenvoudig maar dat vraagt training. Anders zouden er ook niet  zo’n groot aanbod van workshops en boeken zijn over hoe je kunt leren lucide dromen.

Lucide dromen is mogelijk voor iedereen maar je moet je er wel in trainen. Het is niet moeilijk maar het vereist doorzettingsvermogen, toewijding, oefening en geduld.

Het gaat niet over geluk, talent of intelligentie.  Het is gewoon een kwestie van je hoofd erbij houden en de technieken oefenen tot je lucide droomt. Er is een groot voordeel bij het leren van lucide dromen: Wanneer je ze toepast doe jij actief aan mindfulness. Zo sla jij twee vliegen in één klap.

Zo creëer jij bewustzijn over wie en wat je bent en word jij je sneller bewust in  je dromen.

In dit filmpje wordt het even beperkt maar helder uitgelegd:

2- De 7 grote voordelen van lucide dromen

1) Krijg toegang tot je onbewuste rijkdom

Stel je een computer voor met miljarden en miljarden bestanden die bij elkaar alle gegevens over jezelf bevatten, maar 95% van die bestanden bevinden zich in een map met wachtwoordbeveiliging. Dit is  hoe je geest werkt en die map, met wachtwoordbeveiliging en 95% van de gegevens, is je onbewuste.

Gelukkig voor ons bestaan er verschillende wachtwoorden om dit persoonlijk onbewuste, en soms ook collectief onbewuste, binnen te gaan. Lucide dromen is zo’n wachtwoord.

Zoveel van wat we echt vrezen en echt geloven is opgesloten achter de poort van ons onbewuste. Gelukkig, als we leren lucide dromen, dan krijgen we toegang tot deze kennis en verborgen wijsheid. En kunnen het verwerken en  toelaten en toepassen in ons dagelijks leven.

2) Je dromen duiden

Je kunt gemakkelijk verdwalen in de verwarrende symboliek van je droom. Wanneer je een angstdroom krijgt over vallen of een droom over vliegen hebt, dan is het gemakkelijk om die ervaringen letterlijk te interpreteren. Het moet betekenen dat je bang bent om te vallen of dat je wilt vliegen, toch?

Waarschijnlijk niet. De droom is een metafoor.  Een vallende droom gaat meestal over je angst om de controle te verliezen en een vliegende droom gaat over je verlangen om vrij te zijn. Dus, hoe kom je erachter wat deze verwarrende droomsymbolen betekenen?

Door je dromen betekenis te geven. Hiermee vertaal jij jouw verwarrende en vragen oproepende droom naar je dagelijks leven.

Maar in een lucide droom kun jij dit direct doen. Gewoon terwijl je slaapt. Jij kan het gesprek aangaan met je droomsymbolen, droomvrienden of misschien wel droomvijanden en ze vragen wat ze je te vertellen hebben over wat er beter zou kunnen in het leven dat je nu leidt.

3) Overwin je angst

Een van de grootste voordelen van lucide dromen is het vermogen om een angst of een beperkende overtuiging te overwinnen. Beperkende emoties waar je in je waakleven door geteisterd wordt.  Je persoonlijk onbewuste wil je helpen en speelt deze “angstdrama’s” uit  in je droom. Als je echter niet bewust aanwezig bent om, is het moeilijk om deze angsten te herkennen. En jagen ze je waarschijnlijk alleen maar meer schrik aan.

In je lucide dromen krijg je de kans om die angsten bij de lurven te grijpen en te transformeren. Precies op het moment dat je verbeeldingskracht ze aan je vertoont. Veel mensen zijn op deze manier verlost van een angst, een gevoel van depressiviteit of stress oorzaak na een lucide droomervaring.

4) Nachtmerrie verhelpen

Lees ook overwin je angst hierboven.  Nachtmerries zijn zo angstaanjagend omdat we ons niet bewust zijn dat we dromen als we ze ervaren. Stel je een droom voor waarin je wordt achtervolgd door een seriemoordenaar en vervolgens vast komt te zitten in een huis met de moordenaar. Jij denkt dat het echt gebeurt omdat je kritische denken uit staat als je droomt

Je wordt waarschijnlijk wakker worden badend in het zweet. Als je echter in staat was om lucide te zijn en blijven tijdens die ervaring, zou je weten dat het maar een droom is en jij de baas bent. Soms is alleen al het weten dat je droomt genoeg om de nachtmerrie en zijn herhalingen te stoppen.

5) Plezier maken

Lucide dromen gaat niet alleen over diepe, donkere en enge dingen; het is ook super leuk ! Je wildste “dromen” kunnen uitkomen en je kunt ze ervaren met al je zintuigen. Je kunt doen wat je wilt in een lucide droom. Veel mensen bestuderen de lucide droom om hun wildste fantasieën uit te leven, van vliegen tot seks hebben met hun ‘droompartner’.

Het is meeslepender dan een goed boek, een spannende film of zelfs een virtual reality-spel. Jouw lucide droom tart alle natuurkundige wetten en logica en plaatst je midden in de gebeurtenis waar jij alles in 5-D gaat ervaren.

6) Doelgericht dromen

Als je eenmaal leert hoe je een lucide droom kunt creëren, kun je je focus richten op een doel wat je graag wilt realiseren. Zodra je leert om de droomomgeving onder controle te houden, kun je hier gericht aan werken

Wil jij graag iets bereiken op het gebied van je:

Je kunt bij al deze doelen scenario’s uitspelen en je persoonlijk onbewuste de beste aanpak laten uitwerken. Het is geen geheim dat veel grote problemen vaak tijdens de slaap tot een oplossing komen en in je lucide dromen zit je er met je neus bovenop.

7) Los een probleem op

Over probleemoplossing gesproken, stel je voor dat je je writer’s block overwint oplost tijdens je slaap. Het gebeurt. Mary Shelley, de auteur van de beroemde roman Frankenstein, droomde over de plot van het boek alvorens het te schrijven.

Beroemde golfer Jack Nicklaus verbeterde zijn score toen hij in zijn dromen zag dat hij zijn clubs verkeerd vasthield in. Ontelbare wetenschappelijke ontdekkingen zijn gebeurd tijdens de slaap, inclusief de opstelling van het periodiek systeem der elementen. En er zijn meer opzienbarende voorbeelden

Je brein kan ongelooflijke verbanden leggen terwijl je slaapt. Daar hoef je niet lucide voor te worden. Het voordeel, als je live aanwezig bent in je droom, is dat je niet vergeet dat het ooit gebeurd is. Dus stel je open en ontdek hoe ook jij een lucide dromer wordt.

lucide droom helder dromen

3- Lucide dromen trainen: De 3 Basisstappen…

Het is een opwindend idee om te weten hoe je lucide droomt.  Je zit nu waarschijnlijk op het puntje van je stoel.  Klaar om dat te onderzoeken. Dus laten we beginnen.

We gaan de basisstappen bespreken. Vervolgens bespreken we wat je kunt verwachten en beantwoorden we enkele veel gestelde vragen waar lucide dromers tegenaan lopen wanneer ze in een lucide droom zitten. Maar eerst de 3 stappen:

Stap 1: Onthoud je dromen

Het onthouden van je dromen is van cruciaal belang om te leren hoe je je dromen kunt beheersen. Want als je je dromen nu al niet meer kan herinneren, hoe kan jij daar dan bewust in worden?

Hoe beter jij je dromen herinnert, hoe dichter je bij je eerste lucide droom komt. Mensen, die lucide dromen, vertellen dat ze elke nacht 3-4 dromen kunnen onthouden. Hier 6 tips om je dromen herinneren te optimaliseren:

a) Houd een droomdagboek bij

Houd een notitieboekje bij je bed en noteer je dromen zodra je na een droom of ’s ochtends wakker wordt. Of spreek je droom in op je mobiele telefoon. Net zo handig!

Als je veel  dromen herinnert, noteer eerst de belangrijkste details en schrijf dan de rest van de droom op.

Het is belangrijk om zoveel mogelijk op te schrijven voordat je rationele denken het weer over neemt en gaat zeuren met “het is maar een droom”. Belangrijk omdat de betekenis van je droom vaak in de details zit.

’s Morgens schrijf je je droom dan volledig uit in een speciaal daarvoor aangeschaft droomdagboek.

b) Houd een audiodagboek bij over een droom

Sommige mensen vinden dat het schrijven te veel inspanning vraagt en hen te wakker maakt.

Door een voice recorder of smartphone bij je bed te houden, kun je je droom inspreken, terwijl je de lichten uit laat, en niet te veel beweegt. Voor de meeste mensen is dit een geweldig alternatief in plaats van het schrijven in een notitieboekje.

c) Ontwaak in je REM slaap

Als je geen droom in je hoofd hebt, als je ’s morgens wakker wordt, is het mogelijk dat je voor de droomfase van de slaapcyclus wakker bent geworden.

We krijgen het grootste deel van onze dromen in de vroege ochtend en de beste manier om een droom te onthouden is om midden in je REM slaap te ontwaken. In je remslaap heb je de meeste en levendigste dromen

Om dit te doen, stel je je wekker in ongeveer zeven uur nadat je bent gaan slapen. Dan ontwaak jij midden in een remslaap met een hele grote kans dat je dit midden in een droom doet.

d) Houd een regelmatig slaapschema aan

Je hersens houden ervan om te slapen in reguliere cycli, dus als je je bedtijd elke nacht verandert, wil je daar misschien nog een keer over nadenken.

Door elke dag op dezelfde tijd in slaap te vallen en wakker te worden, geef je je hersenen de signalen die het nodig heeft om te weten wanneer het tijd is om een slaapcyclus in te starten.  En dan weet jij precies wanneer je wakker moet worden voor stap stap c.

e) Laat je alarm willekeurig afgaan in de nacht.

Iedereen is anders, dus als de bovenstaande tips niet werken, moet je gaan experimenteren. Als je hebt geprobeerd je dromen vast te leggen bij het ontwaken en je jezelf hebt ingesteld op succes, maar geen geluk hebt gehad met het opwekken van nieuwe dromen, moet je misschien je persoonlijke slaappatroon vinden.

De meeste mensen dromen elke 90 minuten, maar dit kan van persoon tot persoon variëren. Stel midden in de nacht je alarm in op een paar verschillende tijden.

Stel een alarm in 90 minuten nadat je naar bed bent gegaan en kijk of jij je een droom herinnert wanneer je wakker wordt.

Als dit ook niet werkt, stel dan ’s nachts een alarm in op verschillende willekeurige tijden. Misschien ontdek je dat je alleen aan je dromen denkt als je om 03.20 uur wakker wordt. Het zou zo maar kunnen. Als dat het geval is, kun je de gewoonte aanleren om op die tijd wakker te worden en zo je dromen vast te leggen.

f) Leef gezond

Bepaalde stoffen zoals alcohol en marihuana kunnen je vermogen om te dromen te herinneren beïnvloeden, net zoals angst en depressie slaapstoornissen kunnen veroorzaken.

Als je het zeldzame resultaat ervaart dat geen van de bovenstaande tips voor je werkt, moet je mogelijk een aantal van deze onderliggende  oorzaken aanpakken voordat je verdergaat …

Stap 2: Voer gedurende de dag reality checks uit

Om te weten dat je lucide droomt, moet je je eerst realiseren dat je bewust bent in je droom. Succesvolle lucide dromers voeren overdag realitychecks uit om te bevestigen dat ze inderdaad wakker zijn.

Diezelfde realiteitscontroles uitgevoerd in hun droom, laten hen bewust ervaren dat ze dromen.

Tijdens het dromen een realitycheck uitvoeren vereist oefening en training. Om dit te doen, moet je de gewoonte van reality check elke dag trainen.

Dit zijn beproefde manieren om realiteitscontroles uit te voeren die succesvol zijn gebleken voor andere lucide dromers:

a) Lees iets

Tekst en cijfers lijken te veranderen in de droomwereld. In feite wordt gerapporteerd dat tekst die tweemaal wordt gelezen tijdens een lucide droom 75% van de tijd verandert de tweede keer dat de letters worden gelezen. Dat aantal loopt op tot 95% wanneer het voor de derde keer opnieuw wordt gelezen.

Dit maakt het lezen van tekst of cijfers een van de meest populaire realitychecks die er is. Herinner jezelf er een paar keer per dag aan om naar je horloge te kijken of een stukje tekst voor te lezen en het dan nog twee keer opnieuw te bekijken. Als het hetzelfde blijft, kun je tegen jezelf zeggen: “Ik weet nu dat ik wakker ben.”

Ook een goede test is om in je droom in een spiegel te kijken, je ogen te sluiten en te ervaren wat er veranderd is als jij je ogen weer opent in de droom.

b) Tart de natuurkunde

De wetten van de natuurkunde zijn niet van toepassing op de wereld van lucide dromen, dus het testen ervan is een geweldige manier om erachter te komen waar je bent.

Je kunt deze reality checks doen door te proberen je hand door een muur of deur te duwen of van de grond te springen en te zien of je kunt vliegen.

Dit lukt niet als je wakker bent dus als je er nu wel in slaagt, kun je tegen jezelf zeggen: “Yes. Ik droom”

c) Verplaats iets met je geest

Of je nu objecten wilt verplaatsen of iets wilt laten verschijnen of verdwijnen, je kunt het als je droomt. Als je echter wakker bent aan de andere kant van je ogen, zal het mislukken, tenzij je een aantal ongelooflijke gaven hebt.

d) Maak het consistent

De sleutel tot succesvolle realiteitscontroles is het overzichtelijk houden. Je gaat deze in je heldere dromen uitvoeren, dus verwar jezelf niet door er te veel te willen. Focus je een maand op een bepaalde techniek. Het duurt maar een paar seconden en het zal je vermogen tot lucide dromen enorm verbeteren.

e) Doe ze in bed

Veel beginnende lucide dromers hebben een ervaring die bekend staat als vals ontwaken. Wanneer dit gebeurt, denk je dat je wakker bent maar je bent aan het lucide dromen.

Dit kunnen frustrerende ervaringen zijn omdat het moeilijk is om onderscheid te maken tussen de werkelijkheid en de droomwereld wanneer ze er exact hetzelfde uitzien.

Je lichaam bevindt zich dan ook nog in een slaapverlamming. Je raakt in paniek hierdoor en dat zorgt ervoor dat vals ontwaken zoveel lijkt op nachtmerries

Om dit te voorkomen, doe je een realitycheck voordat je gaat slapen en gelijk wanneer je wakker wordt. Maak er een gewoonte van om het altijd te doen iedere keer wanneer je wakker wordt, dan weet je zeker of je nog droomt of niet als je in een vals ontwaken zit.

Stap 3: Jouw lucide droom

Als je eenmaal de gewoonte hebt gehad om je dromen te herinneren en je realiteitschecks te oefenen, weet je zeker dat het gaat gebeuren: je krijgt een lucide droom.

Lukt het leren lucide dromen nog niet? Blijf geduldig of volg de uitgebreide 10 stappen training . Je kunt natuurlijk ook deze meer dan  interessante gids  over lucide dromen en dromen betekenis geven lezen.

lucide droom

4- Hoe echt zijn lucide dromen?

Denk aan een droom of een nachtmerrie – elke droom die je ooit hebt gehad – en probeer deze zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven.

Je bent in staat om de details en gebeurtenissen met enige nauwkeurigheid te beschrijven, maar wanneer je probeert de emotie en kracht van de droom over te brengen, schieten woorden gewoon tekort.

Dromen zijn zo krachtig en ze kunnen alles wat we over de realiteit weten verbeteren en overstijgen. Als je droomt, ervaar je de boodschap van al deze spannende en mysterieuze verhalen in hun volle kracht maar wanneer je wakker wordt, hebben ze hun meeste kracht verloren.

In de echte wereld zijn je zintuiglijke ervaringen (zien, aanraken, proeven, ruiken en voelen) gewoon processen in je brein die worden geactiveerd door iets in je lichaam.

Wanneer je bijvoorbeeld iets aanraakt, worden signalen in je hersenen geactiveerd en kun je deze aanraking ervaren.

Hetzelfde gebeurt in je lucide dromen, wat betekent dat je hersenen je dromen ervaren alsof het echt gebeurt. Een voorbeeld hiervan is dat bij testen in het Max Planck Instituut bleek dat de handelingen die een lucide dromer dezelfde hersengebieden activeren als wanneer je wakker bent.

Lucide dromen is als een hyper realiteit waarbij je alles om je heen als levensecht beschouwt maar alles om je heen niets meer is dan een constructie is van je oneindige verbeeldingskracht! In een lucide droom ben je in staat om een nieuwe realiteit te scheppen voor jezelf wat een vertrekpunt is om dit in je leven ook te realiseren.

5- Sneller lucide dromen

Er zijn een paar dingen die u kunt doen om lucide dromen eenvoudiger te maken. Houd er rekening mee dat al deze dingen alleen bedoeld zijn om naast de hierboven genoemde stappen en technieken te worden gebruikt.

Ze leren je niet hoe je gaat lucide dromen maar ze maken het gemakkelijker.

A- Thee en kruiden

Ten eerste: Als je een medische aandoening hebt of zwanger bent, probeer deze thee of  kruiden dan niet zonder eerst je arts te raadplegen.

Bijwerkingen van kruiden kunnen medicatie en sommige medische aandoeningen verstoren. Maak je geen zorgen – je kunt ook leren hoe je een lucide droom kunt hebben zonder kruiden!

Er zijn veel kruiden en thee soorten op de markt die je kunnen helpen een droomstaat te creëren, dromen te intensiveren en een lucide droom waarschijnlijker te maken.

Deze kruiden worden al eeuwenlang door culturen over de hele wereld gebruikt om met geesten te communiceren, voor telekinese, paranormaal werk of om helderziendheid op te wekken of een parallel universum te bezoeken. Deze kruiden zijn legaal en je kunt ze kopen bij je plaatselijke reformwinkel of online.

Kruiden die je  kunt gebruiken zijn: Bijvoet thee, Huperzine-A, Choline, Wilde Asperge Wortel, Calea, Sinicuichi en Silene.

B- Mindfulness

Mindfulness als je slaapt. Dat is lucide dromen voor mij . Mindfulness helpt je om overdag bewuster te worden en helpt je zo om dat ’s nachts ook te worden.

Probeer een mindfulness-meditatie van 20 minuten in je dagelijkse routine te implementeren en ervaar hoe het je kansen op een lucide droom vergroot.Als je de hulp nodig hebt van een geleide meditatie, probeer dan deze hieronder:

 

C-  Muziek

Er is veel vooruitgang geboekt in de wetenschap die gaat over het gebruik van technologie en geluiden om een lucide droomstaat te veroorzaken. Door onze natuurlijke hersengolven na te bootsen, dit heet een binaural beat, kan geluid bepaalde bewustzijnsstaten beïnvloeden en lucide dromen opwekken.

Als je geïnteresseerd bent om deze techniek te proberen, val dan in slaap terwijl deze binaural beats video op de achtergrond mee speelt.

 

 

6- Veel gestelde vragen over lucide dromen

Je weet nu alles wat je moet weten om lucide droom te krijgen. We sluiten dit blog af met de zes meest gestelde vragen over lucide dromen.

1)            Is lucide dromen gevaarlijk?

Lucide dromen is een prachtige persoonlijke groei tool, het middel naar een gezond zelfbeeld en meer zelfacceptatie. Het is volkomen veilig. Het is zelfs een geweldige manier om verafgelegen werelden en ideeën te ervaren zonder psychedelica te gebruiken.

Niemand is ooit vast komen te zitten in een droom of heeft iets gevaarlijks gedaan tijdens lucide dromen wat consequenties heeft gehad voor zijn dagelijkse leven. Je kunt alles doen wat je wilt in je lucide droom en je wordt gewoon wakker in de veilige omgeving van je bed.

Er is echter een groep mensen voor wie lucide dromen niet aan te raden is. Lees daarover in dit uitgebreide artikel.

2)            Ik kan mijn dromen niet herinneren; wat moet ik doen?

Veel aandacht gaat uit naar alle stappen die je moet nemen om je dromen te onthouden. Als je consequent al deze stappen probeert en je je dromen nog steeds niet kunt herinneren, kun je een slaapstoornis hebben of een medicijn dat je slaapcyclus verstoort.

Dit is uiterst zeldzaam, dus zorg ervoor dat je al deze stappen minstens een maand uitprobeert. Als ze echt niet werken, kun je met je arts overleggen over een oplossing.

3)            Is lucide dromen eng?

Lucide dromen kan in het begin beangstigend zijn vooral als je er niet op voorbereid bent. De meeste mensen vinden dat ze heel spannend en opwindend zijn maar soms loopt het anders.

Het beste wat je kunt doen als je een angstaanjagende ervaring hebt, is jezelf eraan te herinneren dat het allemaal maar een droom is. Laat het los. denk aan iets vrolijks, wat je blij maakt en je zult ervaren dat de droom mee verandert met jouw gedachten.

Alles in je droomwereld is een constructie van je eigen geest. Dingen die angstaanjagend lijken, zijn slechts spinsels in een droom. Als je daar aan vasthoudt, dan is  het verkennen van de donkere delen van je geest veilig is en gaat je helpen wat meer licht op deze delen te gaan schijnen.

4)            Ik heb lucide dromen maar mijn lucide dromen beheersen lukt niet continue. Hoe kan dat?

Je zult nooit in staat zijn je dromen volledig te beheersen. Houd dit in gedachten en blijf het gewoon doen. Het kan enige tijd en geduld kosten om je lucide dromen te sturen. Zelfs ervaren lucide dromers zijn niet altijd in staat om ze te beheersen.

5)            Wat is het verschil tussen dagdromen en lucide dromen?

Je bent volledig bewust, maar ontspannen en afgeleid wanneer je dagdroomt, maar het is een goed begin om te leren hoe je lucide dromen zou kunnen ervaren

Het verschil tussen de twee is dat je wakker bent wanneer je dagdroomt en slaapt wanneer je lucide droom bent.

Toegang tot je verbeeldingskracht is een geweldig hulpmiddel om je lucide dromen te verbeteren, maar het moet niet worden verward met lucide dromen.

De meeste dagdromen zijn veel minder bizar en surrealistisch dan lucide dromen. Als je een realitycheck uitvoert in je dagdroom, zul je je realiseren dat je inderdaad wakker bent.

6)            Word ik door een lucide droom minder uitgerust wakker?

Het is logisch om te denken dat de verhalen, gebeurtenissen in je lucide droom je slaap verstoort en je moe wakker wordt.  Toch is het tegenovergestelde meestal waar.

De meeste mensen worden wakker en voelen ze zich verfrist en verjongd na een lucide droomervaring.

Dit gebeurt omdat in plaats van dat je droom je overkomt, overspoelt met ongecontroleerde gevoelens, gedachtes en emoties jij in een lucide droom de baas bent. Bewust van wat je voelt en denkt en gelijk daarop kunt anticiperen.

Zie het alsof je omkomt in het werk. Je kunt in paniek raken van die stapel en het gevoel hebben dat je er geen enkele invloed op hebt. Of je kijkt naar die berg, werkt lekker door en weet: het komt altijd af. Alles onder controle.

Het is duidelijk welke perceptie jou uitgerust en opgewekter naar huis laat gaan.

7- Tenslotte

Een lucide droom krijgen betekent niet dat je een zevende zintuig of een fenomenale gave bezit. Het is een aangeboren vermogen dat er op ligt te wachten weer geactiveerd te worden.

Een latent talent wat je kunt trainen. Met de juiste training, geduld, doorzettingsvermogen en plezier ontdek ook jij de helende, fascinerende, uitdagende en kleurrijke wereld van je lucide dromen…..

PS: Wil je nog meer ontdekken over lucide dromen en dromen betekenis geven? Lees dan de De Lucide Droom Gids   

Over de schrijver
“Dromen. Of ze nu lucide zijn of “gewoon” ze blijven mij fascineren. Daarom schreef ik De Lucide Droomgids. Een whitepaper waarin je ontdekt wat lucide dromen zijn en hoe je eenvoudig en snel een lucide droom krijgt. Ook vind je in deze gids meer dan vijftig pagina’s over hoe jij je gewone dromen kunt vertalen naar wat ze zeggen over je dagelijks leven. Daar kan ik je ook in begeleiden. Dan gaan we samen op zoek naar de betekenis van je droom…”
Reactie plaatsen

Gratis gids over lucide dromen en meer...

Wil jij meer ontdekken over lucide dromen? In deze gids ontdek je wat lucide dromen precies inhoudt, hoe je het leert en als extra, hoe jij je normale dromen eenvoudig en effectief betekenis kunt geven...

50%
Download hier je gratis gids...
Wij gebruiken cookies....