Page content

Meditatie

Mediteren is je bewust afsluiten voor de buitenwereld door je ogen te sluiten en je te richten op je ademhaling. In je meditatie ben jij in volledige ontspanning en in staat om de stress en de waan van de dag los te laten.

Er komen zaken uit het heden en verleden die om je aandacht vragen maar het is de bedoeling dat jij deze aan je voorbij laat gaan.

1- Waarom meditatie?

Het zorgt voor het loslaten van de overbodige spanning in je leven en een steeds beter en dieper contact met je ware zelf. Door te mediteren ben je in staat weer fris aan de dag te beginnen.

2- Wat houdt meditatie in?

Het belangrijkste van meditatie is dat jij erop vertrouwt dat je diep van binnen precies weet wat je wel en ook niet wilt. Het is niet de bedoeling dat jij gaat denken hoe het is om bijvoorbeeld gelukkig te zijn.

Je vertrouwt er namelijk onbewust precies op wat een gelukkig leven voor jou inhoudt.

Je kunt gewoon gaan zitten in je favoriete houding ( waar jij je prettig bij voelt). Dan laat je de beelden, gedachten, en gevoelens gewoon voorbij gaan en keer je steeds terug naar je meditatie.

3- Meditatie en lucide dromen

Meditatie, mindfulness is een belangrijk onderdeel van lucide dromenDoor te mediteren vlak voor dat je gaat slapen ruim je al een groot deel van je overbodige gedachten en gevoelens op. Dit zorgt ervoor dat je dromen helderder zijn en jij sneller en vaker lucide wordt.

4- Hoe vaak moet ik mediteren?

Dat bepaal je zelf. Kies voor één of twee vaste momenten per dag. Mediteer minstens een half uur. Laat het een hulpmiddel zijn naar een leuker leven maar maak er geen vlucht uit de werkelijkheid van.

Hoe meer momenten je gebruikt om in meditatie te gaan hoe makkelijker het wordt om steeds “dieper” en sneller in deze rustgevende staat te komen.

Bouw je meditatietijd langzaam op. Laat je niet ontmoedigen wanneer het niet gelijk lukt om een half uur of langer te mediteren. Koester wat wel mogelijk is en voeg daar naar eigen gevoel tijd aan toe.

Je kunt niet fout mediteren. Dus blijf volhouden. Maak de weerstand of de wil om te stoppen een onderdeel van de meditatie. Kijk er naar, voel het, omarm het en laat het los.

    Like, deel of verzend dit bericht want er is vast wel iemand die je hier mee kan helpen...

    Comment Section

    0 reacties op “Meditatie

    Plaats een reactie


    *


    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.