Page content

Stap 1 – Bewust ademhalen

Stap 1 – Bewust ademhalen

In welke stress we ook zitten, of hoe vast we ook zitten, bewust ademen werkt altijd. Zo meteen in de bodyscan gaan we met behulp van onze ademhaling bewust vastzittende energie loslaten.

Nu gaan we eerst een krachtige ademhalingsoefening doen, die je helpt om te ontspannen, als ook om je bewust te worden dat je meer bent dan je lichaam en altijd een deel van de onbegrensde wereld  om je heen.

  • Zoek een rustige plek op waar je ongeveer een half uur niet gestoord wordt.
  • Ga zitten op een comfortabele stoel en zet je voeten op de grond.
  • Sluit je ogen.
  • Adem 10 tellen in.
  • Houd deze adem 10 tellen vast.
  • Adem uit in 10 tellen.
  • Adem 10 tellen niet.
  • Herhaal deze cyclus minimaal 7 keer.
  • Haal de focus van je ademhaling en richt je op de ruimte rond je lichaam.
  • Richt nu je aandacht op de ruimte die de plek waar je nu bent inneemt in de ruimte.
  • Doe dit ook met de ruimte die je nu inneemt in het land en de wereld.
  • Doe dat nu voor het onbegrensde universum. Terwijl je je aandacht stap voor stap verruimt, voel jij met alles wat je bent hoe jij een eenheid vormt met dit geheel.
  • Blijf zolang als mogelijk op deze plek en voel hoe je volledig op je gemak bent.
  • Laat dit gevoel op je inwerken en je opladen.
  • Wanneer je klaar bent, open jij je ogen.

Je kunt als extraatje bij elke inademing je voorstellen dat je verse, nieuwe energie inademt en met elke uitademing overbodige energie, beperkingen en weerstanden, uitademt.

Het kan nu  maar het hoeft niet want we gaan er in de volgend stap, Stap 2 –   De bodyscan,  ook mee aan de slag.

    Like, deel of verzend dit bericht want er is vast wel iemand die je hier mee kan helpen...

    Comment Section

    0 reacties op “Stap 1 – Bewust ademhalen

    Plaats een reactie


    *


    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.