Page content

Stap 5 –  De beste versie van jezelf

Stap 5 – De beste versie van jezelf

In de laatste stap komen de vorige stappen samen en gaan we gericht werken aan een verlangen. Daarvoor moet jij jezelf de volgende belangrijke vraag stellen: Wat wil ik?

Je zelfvertrouwen vergroten is wat we voor deze sessie als doel nemen. Dus waar wij het hebben over zelfvertrouwen, daar vul jij jouw verlangen in. Ok. Laten we beginnen:

1- Bewust ademhalen

  • Zoek een rustige plek op waar je ongeveer een half uur niet gestoord wordt.
  • Ga zitten op een comfortabele stoel en zet je voeten op de grond.
  • Sluit je ogen.
  • Adem 7 tellen in.
  • Houd deze adem 7 tellen vast.
  • Adem uit in 10 tellen.
  • Adem 10 tellen niet.
  • Herhaal deze cyclus minimaal 7 keer.

2- Persoonlijke kracht vergroten

En dan gaan we nu verder met je innerlijke kracht verrijken met meer zelfvertrouwen

  • Zie een bal vol energie voor achter je navel. Maak deze bal steeds groter.
  • Geef deze bal van licht een kleur en omdat we het in dit voorbeeld over meer zelfvertrouwen hebben, ga je tegen jezelf zeggen dat dit licht of deze kleur jouw groeiende zelfvertrouwen vertegenwoordigt.
  • Als je niet zo goed bent in visualiseren, dan is een gevoel van warmte ook goed. Als je liever een geluid hoort, een soort van vibratie, werkt ook perfect. Alles werkt zolang jij gelooft dat er een prikkel voortkomt vanuit de gefocuste energie achter je navel.
  • Stel je nu voor dat deze energie gaat stralen vanuit je navel. Stel je voor dat het vanuit je lichaam alle richtingen op straalt; van binnen naar buiten, van boven naar beneden, van dichtbij naar ver weg.
  • Beweeg deze stralende bol van energie van je navel daar het centrum van je borstkas, door je bekken en zo naar iedere plek in je lichaam dat meer zelfvertrouwen nodig heeft.
  • Forceer niks. Focus alleen op de kracht van deze energie bom. Doe het net zolang totdat jij je opgeladen voelt.

Haal dan diep adem en open je ogen even en ga dan in deze flow verder met de volgende stap

3- Droomkracht inzetten

Nu gaan we verder met het optimaal benutten van je droomkracht.

  1. Stel je nu voor op welk gebied in jouw leven je meer zelfvertrouwen nodig hebt
  2. Zet je zelf in een droomomgeving waar jij nu een tekort ervaart.
  3. Stap in de context van stap 2 met de persoonlijke kracht van de vorige stap
  4. Stel je dan voor waar hoe jij eruitziet met genoeg zelfvertrouwen in deze setting, hoe je straalt, hoe je uit je de ogen kijkt, hoe je stem klinkt, hoe ruikt het en hoe de smaak is van dit nieuwe zelfvertrouwen.
  5. Ga helemaal los op deze scene. Gebruik al je zintuigen en maak het zo levendig mogelijk. Stel het je zo voor zodat jij er super enthousiast van wordt, dat je het in iedere cel in je lichaam voelt: Ja, dat ben ik.
  6. Stap in de scene ( wanneer je er nog niet in zat) en in jezelf. Voel nu hoe het is om een te worden met jezelf .
  7. Zat jij er al diep in? Word je hier dan nog eens extra bewust van en kijk dan van een afstand naar dit geweldige schouwspel
  8. Geniet van de nieuwe gevoelens, gedachtes en opvallende details die deze verfrissende manier van zijn je schenkt.
  9. Voeg liefdevollere, warmere, krachtigere en natuurlijkere en gevoelens en emoties toe aan dit zelfvertrouwen. Maak het geweldig.
  10. Als je hebt gezien, gevoeld, gehoord, geroken en geproefd hoe dit t inhoudt, wie je dan bent en hoe je leven er dan uitziet, kom dan weer langzaam terug naar dit moment. Pas als het beeld helemaal is verdwenen, open je je ogen.

4- Doen

Nu is het belangrijk dat jij met dit gevoel van zelfvertrouwen (of wat jij hebt voorgesteld) bewust situaties op gaat zoeken in je leven waar het je tot nu toe nog ontbroken heeft aan genoeg zelfvertrouwen.

Maak een lijstje van zulke ervaringen en voordat jij deze bewust opzoekt, haal jij het gevoel,dat je na de bovenstaande drie stappen had, weer omhoog. Dan zoek je de confrontatie op. Dat doe je gewoon ontspannen en je geeft je over aan wat er gebeurt.

Ervaar je een verbetering? Top. Maak er een beeld van en sla dit op achter je navel. Geen vooruitgang? Jammer maar geen vrouw overboord. Je durfde deze stap te nemen. Compliment voor jezelf en het grote voordeel is dat wanneer je de bovenstaande stappen traint je een perfecte situatie hebt om aan te werken. Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel…

5- Tenslotte

Hoe vaker je deze oefening doet, hoe krachtiger het resultaat. Deze beelden worden door je brein geaccepteerd alsof het echt gebeurt is. En dat het verbeeldde verlangen steeds meer werkelijkheid gaat worden in je leven

Like, deel of verzend dit bericht want er is vast wel iemand die je hier mee kan helpen...

Comment Section

0 reacties op “Stap 5 – De beste versie van jezelf

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.